Osnovni zadaci i ciljevi
Osnovni zadaci i ciljevi
Funkcije Fakulteta:
Suštinu funkcije Fakulteta čini obrazovanje pravnika za potrebe pravosuđa, državne uprave, privrede i drugih oblasti, kao i obrazovanje politikologa za poslove u oblasti političkog sistema, državne uprave, informisanja i drugih oblasti javnog života.
Ona se ostvaruje kroz nastavni proces, unapređivanjem naučnih disciplina koje se izučavaju u okviru studijskih programa, kroz naučno-istraživački rad i različite oblike saradnje sa subjektima u praksi. Nastava je koncipirana na savremenim saznanjima pravnih i politikoloških nauka, s naglaskom na sistemu vrednosti pravne države i moderne političke demokratije. Kroz nastavni proces nastoji se da studenti usvoje sva relevantna znanja kao i da se metodološki osposobe za kreativan, samostalan rad u struci i adekvatno i kompetentno obavljanje pravničkih i politikoloških poslova u praksi. Poseban akcenat se stavlja na evropsku dimenziju obrazovanja, budući da naš celokupan pravni i politički sistem se takođe mora temeljno menjati i prilagođavati standardima i normama pravnog i političkog sistema koji se u EU već decenijama izgrađuje. Time se i kroz obrazovanje doprinosi procesima demokratizacije društva i podizanju kapaciteta političkih i pravnih institucija.
Osnovni zadaci:
- Dalji razvoj Fakulteta (nastavno-naučni, kadrovski; organizaciono-tehnički) kao visokoškolske ustanove i doprinos razvoju Univerziteta Privredna akademija u Novom Sadu;
- Stalno održavanje i unapređivanje nastavno-obrazovnog procesa na osnovnim i master akademskim studijama;
- Permanentno usavršavanje nastavnog procesa na osnovama standarda i vrednosti bolonjskog procesa, sadržanih u nacionalnim propisima;
- Intenzivna, kontinuirana i dobro osmišljena kontrola kvaliteta nastavno-obrazovnog rada Fakulteta;
- Pripremanje specifičnih profila kadrova za evropsko pravo i uporedne političke sisteme;
- Razvoj naučnih disciplina koje se izučavaju u okviru studijskih programa na Fakultetu;
- Osavremenjavanje nastavnih metoda i didaktičko-pedagoških sredstava za realizaciju studijskih programa;
- Saradnja sa drugim visokoškolskim ustanovama u zemlji i inostranstvu u realizaciji i unapređivanju zajedničkih i individualnih studijskih programa;
- Saradnja sa institucijama u oblasti pravnog i političkog sistema;
- Davanje odgovarajućeg doprinosa razvoju zakonodavstva, pravosudne prakse i političkog sistema;
- Razvoj naučnog podmlatka;
- Razvijanje međunarodne saradnje sa visokoškolskim, naučnim i drugim institucijama iz oblasti prava i politikologije;
- Održavanje i unapređivanje transparentnog sistema informisanja na Fakultetu i o Fakultetu;
- Razvoj procesa permanentnog obrazovanja;
- Uključivanje studenata u naučno-istraživački rad;
Osnovni ciljevi:
- Ostvarivanje visoke efikasnosti studijskih programa;
- Osavremenjavanje i stalno povećanje naučno-stručne relevantnosti sadržine studijskih programa, kao i njihovo harmonizovanje sa najboljim studijskim programima u evropskom obrazovnom prostoru;
- Dostizanje visokog nivoa efikasnosti studiranja;
- Obezbeđivanje visoke kompetentnosti diplomiranih studenata;
- Dostizanje adekvatne integrisanosti Fakulteta u nacionalni i evropski obrazovni sistem;
- Održavanje stalne saradnje sa srodnim fakultetima iz zemlje i inostranstva;
- Praćenje i identifikovanje potreba društva i saradnja sa odgovarajućim organizacijama u praksi.
Ostvarivanje navedenih ciljeva se stalno prati analizom odgovarajućih indikatora i to:
- Efikasnost studijskih programa - kroz praćenje i analiziranje rezultata koje studenti ostvaruju u izvršavanju predispitnih obaveza i na ispitima;
- Efikasnost studiranja - kroz praćenje stepena prolaznosti studenata na ispitima (generalno i pojedinačno po predmetima iz studijskih programa i po godinama studija) i prelaska na višu godinu studija, dužine trajanja studija, broja diplomiranih u odnosu na broj upisanih studenata;
- Kompetentnost studenata - kroz prikupljanje i analizu povratnih informacija iz prakse;
- Ostvarivanje ostalih ciljeva - kroz permanantnu komparaciju studijskih programa sa studijskim programima elitnih fakulteta u svetu, institucionalnu saradnju sa drugim visokoškolskim institucijama i organizacijama u praksi, praćenjem individualnog naučnog rada svakog nastavnika i saradnika;
- Korišćenjem metoda Internog vrednovanja kvaliteta nastave od strane studenata i kontinuiranim procesom samovrednovanja.